De uitgaven voor de verlovingsring zijn terug op het niveau van voor de pandemie dankzij de hogere uitgaven van millennials, zo blijkt uit een enquête van The Knot.
The Knot is de toonaangevende alles-in-één bruiloftsplanning bron. The Knot werd in 1996 opgericht als het eerste digitale weddingplanning merk en biedt nog steeds miljoenen bruidsparen die elk jaar trouwen een volledig gepersonaliseerde planningservaring – van inspiratie tot het vinden en boeken van leveranciers, het beheren van de ervaringen van hun gasten, het creëren van registers en nog veel meer.
Consumenten gaven in 2021 gemiddeld $ 6.000 uit aan een verlovingsring, een sprong van 9% ten opzichte van de $ 5.500 die ze vorig jaar bereid waren uit te geven, en 1,7% meer dan in 2019, ontdekte de Jewelry & Engagement Study begin deze maand. Millennials besteedden ongeveer $ 6.700 per verlovingsring, terwijl Gen Z-ers $ 4.100 betaalden.
Koppels gaven het meest om de vorm en zetting van hun verlovingsring, terwijl de grootte minder belangrijk werd, merkte The Knot op. Gemiddeld kochten consumenten 1,5 karaat in totaal, waarbij een op de vier ringen stenen droeg van meer dan 2 karaat in totaal.
Het meest populaire type steen was een diamant, gekozen door 86% van de respondenten. Hoewel rond de populairste slijpvorm bleef, gekozen door 41% van de ondervraagden, zijn ovalen steeds populairder aan het worden. Deze laatste vorm was de eerste keuze voor 19% van de koppels, in vergelijking met 2% in 2015. Wat het soort metaal betreft, veerde het verlangen naar geelgouden verlovingsringen weer op, met een stijging van 11% sinds 2017. Omgekeerd koos slechts 45% voor witgoud, tegenover 61% vier jaar geleden.
Van de 10% van de respondenten die de voorkeur gaven aan edelstenen voor de middensteen van hun verlovingsring, rangschikte moissaniet zich het hoogst, vermeld door 28%, vergeleken met 9% in 2019. Bijna 25% van de verlovingsringen dit jaar was voorzien van een synthetische middensteen, een stijging van 11% ten opzichte van 2019.
“We zijn blij om te zien dat aanzoeken terugkeren naar het gedrag van vóór de pandemie,” zei Shelley Brown, senior mode- en schoonheidsredacteur van The Knot. “De meerderheid van de koppels boekt hun huwelijken al voor 2022, want we staan aan de vooravond van de huwelijksboom. Met deze hernieuwde opwinding rond aanzoeken komt een verhoogde interesse in zeer gepersonaliseerde verlovingsringen. Ovale diamanten, geelgouden zettingen en alternatieve centrumstenen zoals moissaniet en saffier winnen allemaal aan populariteit, wat spreekt tot de toenemende wens van koppels om te investeren in huwelijkstradities die hun specifieke liefdesverhaal en persoonlijke smaak vertegenwoordigen.”
Hoewel koppels sociale media en online juwelensites blijven gebruiken voor onderzoek en inspiratie, geven de meesten nog steeds de voorkeur aan winkelen in de winkel. Zo’n 67% van de verlovingsringen werd gekocht in een fysieke winkel, waarvan de helft bij een lokale juwelier. Ondertussen heeft 75% van de koppels die zich dit jaar hebben verloofd al een datum geprikt voor een huwelijk in 2022, waarbij de herfst het populairste seizoen is, voegde The Knot eraan toe.
The Knot ondervroeg meer dan 5.000 respondenten die zich tussen januari en november verloofden.