Afbeelding: Serena Williams voor KP Sanghvi
Reizigers naar de JCK Las Vegas show werden op de McCarren Airport bagageclaim begroet met een enigszins raadselachtig beeld: een vrouw met een vinger aan haar lippen die zegt: “Shhhh“. Het gaat om tennis superster Serena Williams.
De Serena Williams Jewelry lijn is gericht op de vrouwelijke zelfaankoop- en cadeaumarkt. Het zal in de winkels verschijnen vanaf het derde trimester van dit jaar. De prijzen beginnen bij $299 en zullen tot $10.000 stijgen.
KP Sanghvi (een Indisch zichthouder) werd vorig jaar benaderd door vertegenwoordigers van Serena Williams. Deze lijn is een kans om zich te associëren met een 23 keer Grand Slam winnaar en vier keer Olympische gouden medaillewinnaar, die met name wordt bewonderd door jongere consumenten. Een recente YouGov peiling heeft haar gerangschikt als de meest populaire hedendaagse sport celebrity.
“Wanneer je haar populariteit bekijkt, staat ze erg hoog. In de buurt van Michael Jordan en LeBron James,” zegt Russell Schachter, executive vice president of sales van KP Sanghvi’s. “Wij hebben met heel wat mensen gesproken en iedereen heeft een perceptie van haar, allen zeer gunstig. Maar ze zien haar op verschillende manieren. Als je met jonge vrouwen spreekt, zien ze haar als een moeder. Als je met mannen praat, zien ze haar als een geweldige atleet. Als je met andere mensen praat, zien ze haar als een ondernemer. Ze heeft een echt brede appeal.”
Hieraan voegt vicepresident voor marketing Laura Rubin toe: “We zien haar niet als een tennisspeler. We zien haar als een vrouwelijk icoon……. Vrouwen 25 tot 40 houden gewoon van haar en bewonderen haar, en onze droom is dat ze van onze sieraden en de ruimte die ze in de juwelier detailhandel innemen, zullen houden en ze die voor zichzelf en voor elkaar zullen kopen“.
Serena Williams heeft ook een kledinglijn en heeft zich verbonden met een verscheidenheid aan merken, van Nike tot Beats. Maar ze heeft duidelijk hoge verwachtingen van de sieraden. “Ze heeft veel stukken op haar wedstrijden gedragen en heeft veel kennis van de branche“, zegt Schachter, “waarbij ze erop staat dat de diamanten in de collectie natuurlijk en ethisch verantwoord van oorsprong zijn“.
De lijn zal in eerste instantie bestaan uit halssnoeren en ringen, hoewel één ding lijkt op een ‘no-brainer’. Wat Schachter noemt “een heruitvinding van de tennis bracelet“. Schachter is van mening dat Serena Williams bij uitstek in staat is om de categorie nieuw leven in te blazen.
“Op de U.S. Open van dit jaar zal er beeldmateriaal zijn waarop ze de armband draagt“, zegt Schachter.
“De lijn zal ook een nog te bepalen liefdadigheidscomponent omvatten, waar Williams ook op aandrong“, zegt Schachter.
“Deze collectie is een prachtige viering van sterke vrouwen over de hele wereld. Ik ben zo dankbaar voor de mogelijkheid om een beetje glinstering en vreugde bij te dragen aan speciale momenten. Ik hoop dat mijn ontwerpen mensen inspireren om van zichzelf te houden, in zichzelf te geloven en natuurlijk zichzelf te trakteren“, aldus Serena Williams over dit initiatief.