Kering noteerde sterke verkopen in haar juwelen en horloge divisie in het eerste kwartaal, te midden van de groeiende Aziatische vraag en een positief onthaal op de Salon International de la Haute Horlogerie (SIHH) -beurs in Genève.
“Sieraden hebben een solide groei doorgemaakt, vooral dankzij het succes van creaties van Boucheron, Qeelin en Pomellato“, zei het bedrijf vorige week. Een nieuw horlogemodel dat de retailer tijdens de beurs in januari onthulde, bleek ook populair, voegde het toe
De omzet bij het segment “overige huizen” van Kering steeg met 25% op een gerapporteerde basis en 22% op vergelijkbare basis – bij winkels die in dezelfde periode vorig jaar open waren – tot EUR 576,9 miljoen ($ 648,8 miljoen) in het eerste kwartaal. De divisie omvat sieraden en horloges, evenals andere modeproducten. De groepsomzet inclusief de high-end labels van het bedrijf, zoals Gucci en Yves Saint Laurent, steeg met 22% naar EUR 3,79 miljard ($ 4,26 miljard) en met 18% op vergelijkbare basis.
Meer over Kering
De identiteit van Kering is het product van een rijke en diverse geschiedenis, gedreven door het uitzonderlijke erfgoed van de huizen waaruit de groep bestaat en door de natuurlijke banden tussen kunst, cultuur en erfgoed.
Sinds de oprichting in 1963 heeft de groep zich voortdurend ontwikkeld en is uiteindelijk geëvolueerd tot pure speler in de luxe in 2018. Kering groeit vandaag nog steeds dankzij de expertise en inspiratie van de Huizen en de moedig creatieve en authentieke werelden die ze hebben gevormd de voorbije twee eeuwen. De identiteit van Kering vandaag is het resultaat van deze unieke geschiedenis.
In het Bretoens betekent KER thuis; het achtervoegsel -ing drukt de actie uit.
Uitspraak ‘CARING’…. voor mensen en voor de planeet.
Het embleem is een UIL, symbool van wijsheid, bescherming en visie.
“Zorg voor het menselijk leven en geluk is het eerste en enige doel van goed bestuur.”
Sylvain Goldberg