Afbeelding: stilstaand beeld uit reclamespot Diamond Journey
De Diamond Producers Association (DPA) onthult een multimediacampagne met als naam ‘Diamond Journey’, waarin het hele verhaal van een diamant van vulkaanuitbarsting tot de aankoop ervan als juweel wordt getraceerd.
De nieuwe bioscoopreclames, getiteld ‘The Diamond Journey’ en variërend van 15 seconden tot drie minuten, maken deel uit van de serie “Real Is Rare, Real Is a Diamond” van de organisatie. De onderdelen benadrukken het verband tussen diamanten en de meest intieme momenten in het leven, aldus het DPA. (zie de drie minuten durende video aan het eind van dit verhaal.)
“‘The Diamond Journey’ vertelt het tijdloze en epische verhaal van natuurlijke diamanten op een nieuwe en moderne manier,” zei DPA CEO Jean-Marc Lieberherr. “We weten uit onderzoek dat de meerderheid van de consumenten zich er niet van bewust is dat diamanten het oudste zijn wat ze ooit zullen aanraken of bezitten. Het is een krachtige boodschap die weerklank vindt“. Om dit weer te geven, zal de DPA de slogans “Three Billion Years in the Making” en “Before There Was Life, There Were Diamonds” gebruiken.
De film werd geregisseerd door Ian Pons Jewell – wiens commerciële portfolio Nike, Audi en Lexus omvat – en bevat muziek van de Oscarwinnende musicus Atticus Ross.
De volledige drie minuten durende video toont een vulkaanuitbarsting die een diamant creëert; de eerste steen die in een grot wordt ontdekt; het eerste huwelijksaanzoek met een diamant, tussen aartshertog Maximiliaan van Oostenrijk en Maria van Bourgondië; moderne koppels en uiteindelijk, een vrouw op een ruimteschip.
De campagne is gericht op consumenten in de leeftijd van 21 tot 39 jaar en zal op 15 oktober digitaal worden gelanceerd in samenwerking met uitgever Conde Nast, The New York Times en Sports Illustrated. Het zal als televisieplaatsingen op Hallmark Channel en op ESPN tijdens NFL-games verschijnen, maar ook met vertoningen in bioscopen en op sociale media te zien zijn. Het zal ook worden weergegeven in transit hubs, met inbegrip van New York’s Grand Central Station en JFK luchthaven, en LAX luchthaven in Los Angeles.