Een nieuwe consumentencampagne van de Natural Diamond Council (NDC) en de Responsible Jewellery Council (RJC) ondersteunt de brede diamantsector door de nadruk te leggen op de positieve impact van gedolven stenen.

Onder de slogan “Thank You, By the Way” vestigt het programma, dat de NDC woensdag aankondigde, de aandacht op de inspanningen van de sector op het gebied van duurzaamheid. Door uit te leggen hoe de diamantaankopen van consumenten ten goede zijn gekomen aan producerende landen en lokale gemeenschappen.

Uw huwelijksaanzoek met een natuurlijke diamant heeft net geholpen de bedreigde neushoorns te beschermen en 200.000 hectare in heel zuidelijk Afrika veilig te stellen,” luidt één van de advertenties. Ze debuteren deze week op de sociale mediakanalen van het NDC en op zijn website op naturaldiamonds.com.

Uw natuurlijke diamant helpt kinderen over de hele wereld toegang te geven tot onderwijs, waaronder meer dan een half miljoen kinderen in plattelandsgemeenschappen“, luidt een andere, naast een afbeelding van een kind dat een boek leest.

De campagne “Thank You, By the Way” zal ook in gedrukte vorm verschijnen in een speciale editie van het modetijdschrift Women’s Wear Daily voor de komende Couture show in Las Vegas. Bezoekers van zowel de Couture als de JCK Las Vegas show kunnen de volledige campagne bekijken op de stand van NDC, aldus de organisatie.

De afgelopen twee decennia heeft de branche dit voor elkaar gekregen, door duurzaamheid voorop te stellen bij alles wat ze doen,” zei NDC CEO David Kellie. “Maar nu meer dan ooit hebben consumenten interesse, ze willen weten wat de impact is van wat ze kopen. Hoe hun aankopen bijdragen aan de regio’s en gemeenschappen waar ze worden geproduceerd. Via deze campagne willen we onze consumenten bedanken voor hun vertrouwen en steun om goed om ons heen te doen.

De campagne maakt deel uit van bredere inspanningen van de NDC om consumenten aan te spreken via zijn belangrijkste marketingproject, “Only Natural Diamonds“. De raad – die categorie-reclame maakt voor de diamantsector – heeft vorig jaar een rebranding ondergaan. Hierbij is de focus is verlegd naar het produceren van diamant-gerelateerde inhoud voor potentiële shoppers.