Alrosa verkocht 55% meer in september dan in augustus.
Alrosa kondigde een omzet van 336 miljoen dollar aan uit de totale verkoop van ruwe en geslepen producten in september. Dit omvat 328,2 miljoen dollar uit de verkoop van ruwe producten en 7,8 miljoen dollar uit de verkoop van geslepen goederen, volgens een persbericht. Deze cijfers laten een stijging zien van 29 procent ten opzichte van september 2019, en een stijging van 55 procent ten opzichte van augustus 2020.
Evgeniy Agureev, plaatsvervangend CEO van Alrosa, gaf een toelichting: “Onze verkoop in september laat een voortzetting zien van het herstel van de vraag naar diamant, die in augustus begon, nu slijpers en detailhandelaren hun voorraden geleidelijk normaliseren […] Op de belangrijkste eindgebruikersmarkten in de VS en China beginnen juwelierszaken hun klanten terug te winnen, een trend die goed wordt ondersteund door een snelle ontwikkeling van de online-handel. Het is echter nog te vroeg om te spreken over een gestaag herstel van de vraag voordat de resultaten van de verkoop van sieraden voor de belangrijkste feestperiode zichtbaar worden. Dit jaar zien we dit aankomen op het moment van een verslechterende epidemiologische situatie in een aantal landen“.