Afbeelding: Tiffany flagship renovatie – Tiffany & Co.
Tiffany & Co. onthult deze maand zijn gerenoveerde Tiffany flagship store in New York na een sluiting van vier jaar.
Dit is de eerste keer dat het gebouw, dat nu bekend staat als de Landmark, een volledige update heeft ondergaan sinds het in 1940 voor het eerst werd geopend, zei Tiffany vorige week. Het nieuwe ontwerp combineert traditionele kenmerken met nieuwe innovaties, legde de juwelier uit.
“Symbolisch voor het nieuwe tijdperk voor Tiffany & Co., is de Landmark veel meer dan een juwelierszaak – het is een cultureel centrum met een prachtige showcase van architectuur en superieure gastvrijheid, evenals cutting-edge design,” zei Tiffany CEO Anthony Ledru. “Het legt op wereldschaal een nieuwe lat voor luxewinkels.”
De vernieuwing omvat de toevoeging van nieuwe kunstwerken, sommige in opdracht van Tiffany, videomuren die uitzicht bieden op Central Park en de skyline van Manhattan, en een wenteltrap versierd met bergkristal, geïnspireerd door een van de meest iconische ontwerpers van het bedrijf, Elsa Peretti. Het Blue Box Café heeft nu een privé-eetruimte en bar, met kunstinstallaties. Op de achtste en negende verdieping is een museum- en expositieruimte ingericht met een afwisseling van concepten en vertelervaringen.
Ter gelegenheid van de heropening van de winkel zal Tiffany een reeks exclusieve ontwerpen en unieke stukken presenteren. Daartoe behoren diamanten horloges, huisraad in beperkte oplage en brillen geïnspireerd op de Tiffany verlovingsring.
Tiffany begon in februari 2019 met de renovatie van de 10 verdiepingen tellende locatie aan 57th Street en Fifth Avenue, met de bedoeling het eind 2021 te laten heropenen. Als gevolg van een stilstand in de bouwactiviteit door Covid-19 werd het project echter vertraagd. In de tussentijd exploiteerde het bedrijf de winkel vanuit een ruimte van vier verdiepingen aan East 57th Street naast de Fifth Avenue-locatie en noemde het zo het “Tiffany Flagship Next Door.“