Afbeelding: eerste advertentie uitgerold voor de Amerikaanse markt. Foto van GIA
Het Gemological Institute of America (GIA) onthult zijn eerste nieuwe wereldwijde marketingcampagne voor consumenten in meer dan tien jaar.
De campagne omvat print-, radio-, digitale en videocomponenten. De advertenties worden vertoond in drie belangrijke diamantmarkten: de Verenigde Staten, India en China, in zowel consumenten- als handelskanalen. Er komen 12 verschillende koppels en zeven zelfkopers in voor.
De advertentie bespreekt de beroemde diamanten die het GIA-laboratorium heeft gesorteerd, zoals de Hope en de Taylor-Burton, en merkt vervolgens op dat het ook “de waardevolste diamant van allemaal, de uwe” sorteert.
Het zal de deskundigheid van GIA in het beoordelen van diamanten benadrukken en tegelijkertijd inspelen op de emotie die inherent is aan elke aankoop van diamanten juwelen.
Dat emotionele element, zei Mark Buntz, Chief Marketing Officer van GIA, vorige week in een interview, ontbrak in de vorige campagne van GIA, die was gericht op het voorlichten van consumenten over de vier C’s.
“We hebben ons niet gericht op de menselijke connectie,” zei hij. “We hebben ons niet echt gericht op de liefde, het vertrouwen en de zekerheid die wij, als GIA, op de markt proberen te brengen.”
In de eerste video van de campagne in de VS is een echtpaar te zien, en de campagne begint met consumenten te laten weten dat het lab “het vertrouwen heeft om enkele van de zeldzaamste, kostbaarste diamanten ter wereld te beoordelen“, zoals de Hope Diamond en de Taylor-Burton, en ook “de meest waardevolle van allemaal” – de diamant die ze als verlovingsring krijgen.
Nieuwe video- en display-advertenties met verschillende koppels en alleenstaanden die juwelen voor zichzelf kopen, zullen ook in 2022 worden uitgebracht.
“Die zelfkopers vormen een groot deel van onze branche vandaag de dag en dat willen we vieren,” zei Buntz. “We willen daar een licht op laten schijnen.”
Buntz zei dat de marketingcampagne in twee dagen is opgenomen in Los Angeles en dat er 12 verschillende koppels in voorkomen, evenals zeven zelfkopers, die allemaal zullen worden verdeeld over de drie markten van de campagne.
De acteurs zijn divers, niet alleen qua ras en etniciteit, maar ook qua leeftijd, en in de campagne komen ook koppels van hetzelfde geslacht voor.
De campagne zal te zien zijn op de sociale mediakanalen van GIA in zowel betaalde als organische posts, en in online en gedrukte advertenties in de vakpublicaties van de sector.