De verkoop van juwelen en horloges bij LVMH steeg in het eerste kwartaal, gestimuleerd door de integratie van Tiffany & Co. in de cijfers voor de eerste keer.
De inkomsten voor de categorie stegen met 138% op jaarbasis tot 1,88 miljard euro (2,24 miljard dollar) voor de drie maanden eindigend op 31 maart, zei het bedrijf. Dit is het eerste kwartaal waarin ook de omzet van Tiffany, dat in januari door het Franse luxeconglomeraat werd gekocht, is opgenomen.
LVMH profiteerde ook van een gunstige vergelijking met dezelfde periode in 2020, die werd beïnvloed door wereldwijde sluitingen als gevolg van de coronavirus pandemie. De omzet steeg met 1% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2019.
“Het kwartaal markeerde voor het eerst de integratie van het iconische juwelen maison Tiffany & Co, dat een uitstekende start van het jaar zag“, aldus LVMH.
LVMH noteerde ook een solide prestatie bij Bulgari, dat zijn nieuwe Serpenti Viper-collectie lanceerde, evenals nieuw aanbod van Chaumet en Fred. Een partnerschap tussen het horlogemerk TAG Heuer en Porsche heeft het segment ook versterkt, aldus LVMH.
De groepsomzet voor het eerste kwartaal – inclusief juwelen, wijnen en gedistilleerde dranken, mode en cosmetica – steeg met 32% jaar op jaar tot 13,96 miljard euro (16,6 miljard dollar), en 8% ten opzichte van 2019.
De VS en Azië presteerden sterk, terwijl de Europese markten nog steeds te lijden hebben onder sluitingen en beperkingen van Covid-19. LVMH gelooft echter dat het door het jaar heen een aanhoudende groei zal zien.
“In een context die turbulent blijft, is LVMH goed toegerust om voort te bouwen op het verhoopte herstel in 2021 en het groeimomentum voor al haar activiteiten te herwinnen“, aldus het bedrijf.