Afbeelding: Ten/Ten logo
De Beers heeft, onder de merknaam Ten/Ten, een juwelenpartnerschap met Blue Nile gelanceerd waarbij 10 ontwerpers worden uitgedaagd om de traditionele verlovingsring te herdefiniëren.
Het programma Ten/Ten zal een op herkomst gebaseerde collectie van 100 ringen bevatten die ethisch afkomstige diamanten uit de Botswana-verrichtingen van De Beers gebruiken, zeiden de bedrijven vorige week. Elk van de 10 onafhankelijke ontwerpers zal één ontwerp maken, met behulp van diamanten die onder één karaat vallen. Blue Nile zal 10 ringen van elk ontwerp maken, dat het op zijn website, voor $3.000 tot $4.000, vanaf midden januari zal verkopen.
De Beers en Blue Nile hebben het Ten/Ten programma geïnitieerd om onafhankelijke ontwerpers te ondersteunen en het verhaal van de diamanten van Botswana te vertellen, zo meldden de bedrijven. Het zal het verlangen van de consument naar unieke ontwerpen voeden, terwijl het de deelnemende ontwerpers in staat stelt aansluiting te vinden bij een nieuw en groter publiek.
“We zijn enthousiast om een nieuwe groep consumenten kennis te laten maken met uitzonderlijke ontwerpen van enkele van de meest inspirerende en diverse juweelontwerpers die vandaag de dag werken“, zegt Blue Nile CEO Sean Kell. “Collecties zoals Ten/Ten bieden een heruitgevonden, frisse en relevante kijk op de traditionele diamanten verlovingsring, en bewijzen dat het mogelijk is om handgemaakte en prachtige fijne juwelen te vinden tegen een ongelooflijke waarde.”
De 10 ontwerpers van Ten/Ten, gekozen voor hun diversiteit aan design en hun toewijding aan verantwoorde inkoop, zijn: Almasika, Aurora Lopez Mejia, Bea Bongiasca, Harwell Godfrey, Lola Fenhirst, Marla Aaron, Michelle Fantaci, Platt Boutique, Pamela Love en Wake.